fredag 4. juni 2010

Gressenke

Jeg har vært gressenke denne uken.
Forje fredag før jeg sto opp dro min kjære til Tyrkia med jobben.
Jeg hadde planen klar.
Jeg skulle kose meg med mine mange hobbyprosjekter, og spise masse god mat som han ikke liker.
Og det startet akkurat sånn.


Første dag var det søt chili wok à la Arne som sto på menyen.
Og restene ble spist til lunch/middag neste dag.



Og så var det thai-suppe à la Marita.
Som også ble til lunch og middag neste dag.
Og i tillegg til dette har jeg kost meg med hvitløksmarinert feta og chili fylt med hvitløksost.
Nam nam...
Koste meg masse:)

Men så forandret planene seg.
Fikk det plutselig for meg at jeg skulle male soverommet.
Det har stått halvferdig en stund nå, så tenkte det ville være en hyggelig overraskelse og komme hjem til et nymalt soverom.



Så da ble komoder og nattbord bert ut på stua, sengen flyttet og maling og rulle funnet fram.
Men alt kan jo ikke gå på skinner, så noe malebrett det fant jeg ikke.
Så da ble en vegg grunnet med malekost og et malebrett kjøpt inn neste dag.
Neste bom var at jeg trodde jeg skulle ha fri på onsdag, men det hadde jeg ikke(hadde ikke fri før i dag). Så all maling måtte skje etter ni+ timer jobb. Men lot ikke det stoppe meg.
I går måtte en vegg sparkles på nytt, mens de andre veggene fikk siste strøk maling. Jeg skulle stå opp tidlig i dag, pusse litt på den siste veggen og male to strøk før sammboeren kom hjem kl 14.
Sto tidlig opp, pusset litt på veggen,  fjernet maskeringstape på de veggene jeg var ferdig og satt meg ned for og spise frokost.
Så tikket det inn en melding på telefonen fra min kjære, han hadde blinkset på klokkeslettet for når han kom hjem, og hadde akkurat landet på Gardermoen. KRISE! Frokosten ble glemte og maling og rulle ble funnet fram, veggen ble malt i en fei. Og så var det å rydde opp alt rotet som har blitt etter meg denne uken.

Han ble møtt i døra av en svett og stresset kjæreste med maling i håret.
Ikke helt hva som var planen, men rommet er nå ferdigmalt og jeg er ikke lenger svett og har ikke mere maling i håret. Komoder og nattbordene står fortsatt på stua, men skal flyttes inn igjen i morgen.
Bare noen småting til jeg vil gjøre der inne, så skal jeg vise dere før og etter bilder..

God helg!




4 kommentarer:

  1. Jøje meg det hørtes ut som en hektisk uke mot slutten,men tenker det ble fint;)

    Slapp av litt i helga og kos deg;) Klem;)

    SvarSlett
  2. Å snill du er som overrasket han da:)
    Men ting kan ikke gå på skinner:( Typisk med hektisk og uforventet slutt, men jeg kan tenke meg han ble gla likevell:)

    Gratulerer med give awayen ine hos meg:) skal få sendt pakken på mandag! Nesten sikker på at jeg har adressen din ja..

    Blåbærmuffinsene har jeg brukt rød og blå kondittorfarge som jeg har plandet i cup cake glassuren:)

    ha en flott helg..
    Jeg må begynne å bake igjen nå;)

    Klem

    SvarSlett
  3. ps. jeg fikk ikke tak imini stemorsblomster nå så fikk ikke prøvd ut glasseringen:(
    har du tips om noen andre blomster som trygt kan spises?

    SvarSlett
  4. Så spennende, man får ofte gjort så mye når man er alene hjemme, men kan bli litt stress også når mangel på ting og tid ikke helt går opp;)Jeg regner med at kjæresten ikke akkurat ble sur for at du møtte han med maling i håret når ha fikk se hva du hadde gjort?
    Gleder meg til å se resultatet!
    Ha en fortsatt fin helg;)

    Klem fra Grete

    SvarSlett