onsdag 9. juni 2010

Sparebøsse makeover

På søndag koste jeg meg med et lite hobbyprosjekt ute på terrassen i sola.


Denne sparebøssen fikk et nytt utseende.
Jeg liker disse sparebøssene fordi man må bruke en boksåpner får å få ut pengene, og da er det jo ikke like lett og skulle bare låne noen kroner:)
Men synes motivene på de er litt kjedelige, så det må alltid en liten makeover til..


Først kler jeg den med et nøytralt papir. Som regel hvitt som her, men har brukt andre farger også.
Denne er en gave til en kollega som skal til New York i september.
Dekorerte den med med forskjellige motver klippet ut fra scrapbooking ark med tema New York/USA.
Og limte de på med decoupage lakk.



Gaven ble godt mottat, så da er det bare å begynne og spare.

(HYTTEDRØMMEN)

Denne er laget til eget bruk og dekorert med en serviett og foam bokstaver fra Panduro.
På denne sparer jeg penger for møbler til hytta vi skal bygge. I bunnen har jeg limt påe et linjeark hvor jeg skriver opp hvor mye jeg legger på hver gabg så jeg ikke blir fristet til å åpne den før den er full. Det er bare sedler på den så det er lett å holde oversikten..
Har god tid til sparing får bare grunnmuren som kommer på plass i år.



2 kommentarer:

  1. Såå flott de sparebøssene ble!! Har selv kjøpt to slike til barnebarn, men ser at de med fordel kunne vært førskjønnet!!

    God ukeslutt til deg, klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Hei hei :))))

    Så kreativ du er ♥ Lenge siden jeg har vært inne hos dej oxså...blir sånn nå til sommeren!! Da er det mere ute og kose sej!! :)) Blir mindre blogging nå frem til August tenker jeg :))

    Boksen ble kjempeflott!!! Likte godt den med bokstaver på!!

    Ønsker dej en flott uke videre

    Klem klem :)

    SvarSlett